SELAMAT DATANG

welcome to my first blog---

Kamis, 26 Januari 2012

JAWABAN QUIS NO. 2

Listing Program

Public Class Form1
Sub BuatTabel()
ListView1.Columns.Add("Npm", 100, HorizontalAlignment.Center)
ListView1.Columns.Add("Nama", 180, HorizontalAlignment.Left)
ListView1.View = View.Details
ListView1.GridLines = True
ListView1.FullRowSelect = True

End Sub
Sub IsiTabel()
Dim Lst As New ListViewItem
Lst.Text = Npm.Text
Lst.SubItems.Add(Nama.Text)
ListView1.Items.Add(Lst)

End Sub
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
BuatTabel()
End Sub

Private Sub proses_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles proses.Click
IsiTabel()
Npm.Text = ""
Nama.Text = ""

End Sub

Private Sub hapussemua_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles hapussemua.Click
ListView1.Items.Clear()
End Sub

Private Sub hapus_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles hapus.Click
ListView1.Items.Remove(ListView1.SelectedItems(0))
End Sub
End Class



Hasil Program




LINK SOAL QUIS

1 komentar: